O protekloj proljetnoj sezoni, postignutim rezultatima, ali i ciljevima i planovima za budućnost razgovarali smo sa našim Koordinatorom komercijalne službe, dipl. ing. poljoprivrede Srđanom Savićem.
Farmofit: Na kraju još jedne proljetne sezone u domaćem agrarnom sektoru, možemo li napraviti osvrt na istu, u smislu rezultata, izazova i naučenih lekcija?
Savić: U prethodnih deset proljetnih sezona koliko sam u ovom poslu, svaka je nosila različite izazove i specifičnosti, pri čemu je svaka naredna bila sve teža od prethodne, jer smo imali veće ciljeve i jače pritiske tržišta da odbranimo rezultate od prethodnih godina. Što se tiče ove sezone, poučeni iskustvima od prošle godine, pripremili smo se na način da u ovom izazovnom vremenu, u kojem najveći broj proizvođača traži sigurnost, budemo partner od povjerenja, koji će moći ispuniti ono što se zahtijeva u datom trenutku. Pohvalio bih naš logistički lanac, koji ni u jednom trenutku nije “pukao”, odnosno uspjeli smo da isporučimo rekordne količine robe do krajnjih kupaca u dogovorenim rokovima. Pri tome, ljudi su prepoznali ozbiljnost i sigurnost, te nam na osnovu toga poklonili apsolutno povjerenje, tako da smo nagrađeni od krajnjih korisnika za kompletnu snagu našeg lanca – od proizvodnje, logistike pa do nas u prodaji, koji smo u direktnom kontaktu sa ljudima. Lekcija koju smo naučili, a nadam se i proizvođači je – potrebno je cijeniti iskrenost i partnera koji je u teškim vremenima sigurno stajao uz nas, te osiguravao nesmetano odvijanje naših poslova.
Savić: Farmofit je partner od povjerenja, koji može ispuniti ono što se zahtijeva u datom trenutku.
Farmofit: Jedan si od članova Farmofita sa najdužim stažom u komercijalnoj službi. Istovremeno, svoj cjelokupni profesionalni angažman si proveo u radu sa farmerima i apotekarima iz zapadne Krajine. Šta je to što ovo područje čini posebnim u BiH i koji su to faktori uspjeha, koji su ti omogućili višegodišnje rekordne rezultate u prodaji na pomenutom području?
Savić: Od prvog radnog dana, prepoznao sam ogroman potencijal na navedenom terenu. Jednostavno, Krajina je oduvijek odisala nekom posebnom snagom u svakom pogledu. Potencijal koji sam vidio ogledao se u tome da navedeni teren traži sigurnost i poštenje, odnosno tražio je kvalitetnog dobavljača koji će moći da obezbijedi dva osnovna uslova, odnosno obećanja. Prvi uslov je da ima kvalitetan proizvod, a drugi da se ono što se dogovori bez pogovora ispuni u dogovorenim rokovima. Dodatno, moja apsolutna dostupnost kao službenika i stručnog lica Farmofita na navedenom području pomogla je da skoro u potpunosti osvojimo tržište zapadne Krajine. Ljudi su osjetili da sam im, zajedno sa ostatkom kompanije dostupan u svakom trenutku i da mi se mogu obratiti u svako doba dana, odnosno da smo im servis u pravom smislu te riječi. Kada imate takav tretman, nemate potrebe da tragate za drugim saradnicima i proizvođačima stočne hrane.
Farmofit: Nedavno si unapređen u Koordinatora komercijalne službe Farmofit-a. Možeš li nam reći nešto više o svojim zaduženjima na novoj radnoj poziciji?
Savić: Kao što sam već pomenuo, svaki trud i rad vremenom se prepoznaju. Tako je i menadžment kompanije „Rapić“ prepoznao dalji potencijal našeg zajedničkog rasta, odnosno mogućnost primjene mojih znanja i iskustva iz prodaje i na drugim terenima. Što se tiče zaduženja koja su mi povjerena, ona će se u prvom redu odnositi na ispitivanje stvarnih potreba svih terena u BiH i mogućnosti našeg prilagođavanja njihovim specifičnostima, odnosno boljoj zastupljenosti određenih Farmofit proizvoda, zavisno od potreba trzišta. Takođe, u planu mi je da u skorijem roku, uz podršku marketing službe Farmofita odradimo jednu kampanju pozicioniranja proizvoda, koji do sada nije bio u samom vrhu prodaje. Smatram da nismo dovoljno iskoristili potencijal i kvalitet tog proizvoda, te upravo na njegovoj prodaji vidim najveću mogućnost daljeg rasta prometa na nekim od naših terena.
Farmofit: Obzirom na novu poziciju i funkciju u kompaniji, koji su ti dalji planovi i aktivnosti, a kada je u pitanju komercijalna služba?
Savić: U planu je niz zajedničkih aktivnosti sa kolegama iz komercijalnog sektora, koji su svi redom izuzetno kvalitetni stručnjaci. Osnovni cilj – širenje Farmofit asortimana i povećanje udjela u prodaji kod postojećih i novih kupaca. Realizacijom planova ćemo se pohvaliti nakon sljedeće sezone, koja će takođe biti rekordna.
Savić: Osnovni cilj u narednom periodu biće širenje Farmofit asortimana i povećanje udjela u prodaji kod postojećih i novih kupaca
Farmofit: Zahvaljujući prirodi posla, dobar dio vremena u radu provodiš na terenu, među farmerima. Kao predstavnik najisturenijeg dijela našeg tima, koji svakodnevno osluškuje „puls“ domaćeg agrarnog sektora, kako vidiš budućnost istog?
Savić: U prethodnih nekoliko godina promjenili su se neki od prijašnjih trendova u domaćem agrarnom sektoru. Isti su se kretali prema smanjenju broja proizvođača, njihovom ukrupnjavanju i dodatnoj profesionalizaciji, odnosno intenziviranju proizvodnje. Međutim, godine koje su iza nas, koliko god stresne bilje, donijele su i neke pozitivne promjene. Na prvom mjestu, ljudi su postali svjesni neophodnosti proizvodnje hrane na vlastitim gazdinstvima. Jednostavno, u nekim momentima ni novac nije garantovao posjedovanje određenih roba, jer ih nismo imali dovoljno na domaćem tržištu. Poučeni tim iskustvom, ljudi su se okrenuli poljoprivrednoj proizvodnji, izabrali sigurne partnere, zbog čega je primjetan trend povećanja broja onih koji u poljoprovredi vide osnovni ili dodatni izvor prohoda.
Farmofit: Koliko je, u trenutnim uslovima poslovanja na tržištu i u sektoru prisutan trend mladih poljoprivrednika? Da li je i zašto smjena generacija u domaćem agrarnom sektoru pozitivna promjena?
Savić: Primjetan je trend smjene generacija u našim ruralnim područjima i mišljenja sam da je to pozitivna promjena, jer mladi ljudi dosta lakše prihvataju nove tehnologije i savremena znanja, te samim tim efikasnije unaprijeđuju svoju proizvodnju.
Savić: Mladi poljoprovrednici – budućnost domaćeg agrarnog sektora
Farmofit: Na kraju, zašto Farmofit?
Savić: Za sam kraj razgovora očekivao sam teže pitanje… Odgovor je veoma jednostavan. Farmofit svim svojim sadašnjim i budućim partnerima pruža kompletnu uslugu, počevši od stočne hrane vrhunskog kvaliteta i po pristupačnoj cijeni, preko njene dostupnosti, jer garantovano smo najbolje pozicioniran brend u BiH sa najraširenijom mrežom kupaca, do dodatnih postprodajnih usluga u vidu naše stručne službe, koja je besplatna za sve korisnike naše stočne hrane. Na kraju, kada se sagledaju sve navedene, ali i brojne druge prednosti, odgovor na pitanje „Zašto Farmofit?“ se nameće sam od sebe. Zato što je to PRIRODAN IZBOR.